Köszönto/Nyitólap

A médiának

Körösök Völgye Turista Egyesület

Kapcsolat

34. nap - október 25.: Szenna – Nemesvid

(63,2 km, 120 méter szintkülönbség)

"A tartós siker a vízió, az önmagunkba vetett hit, és az eltökéltség erejétől függ."

Sziasztok!

A tegnapi napnál csak jobbra számíthattunk, bíztunk is benne, hogy így lesz és nem kellett csalódnunk: a hőmérséklet egészen jó volt s bár felhők borították az égboltot, esély volt rá, hogy a nap is ki fog bújni ma.

Az óraállítás egy kicsit átírta a mai nap reggelét, főleg úgy, hogy a kis órám Orfűn maradt, így telefonra kellett ébredni, amit nem igazán szeretek. Egyáltalán: próbáltuk megtippelni, mikortól lesz már világos, hogy ahhoz igazítsuk az ébresztőt.

Végül a rajtom hat óra körül volt Szennáról. Kaposmérőig még félálomban jutottam el, hogy aztán a bélyegzés után bevethessem magam a Pati-, majd a Nagy-gyótai-erdőbe. Nedves, időnként sáros volt a talaj a tegnapi esőzéstől, ám ez egyre inkább homokos talajra váltott át. Somogysárdról aszfalton jutottam el Újvárfalváig, ahonnan egy közel húsz kilométeres, de annál szebb erdei szakasz következett Mesztegnyőig. A felázott homokos talaj inkább segítette, mint gátolta a haladásomat, néhol azonban már állt a víz, így néhol merülnöm is kellett, legalább bokáig. Különösebb jelentőséget nem tulajdonítottam ennek, a mai nap részének tekintettem, inkább magamra és a tájra figyeltem.

Felsőkak vasúti megállóig, a mesztegnyői kisvasút erdei végállomásáig egy jó óra alatt jutottam el, egyenletes tempóban. Innen az ország egyik legszebb és legromantikusabb erdei kisvasútjának sínein haladtam egy órán keresztül, különleges hangulatú tájakon kanyarogva. Szeretem ezt a vidéket, még szenvedni is más ilyen környezetben, szerencsére azért erről szó sem volt, jó állapotban haladtam.

Mesztegnyőn egy rövid találkozás Gyönggyel, aztán irány tovább a mélyülő, sarasodó homokban Nagyszakácsi felé. Menet közben jöttem rá, hogy az elmúlt évi futásomkor Nagyszakácsi előtt volt az egyik olyan rész, melyet jelzetlensége és ápolatlansága miatt a pokolba kívántam. Nos, ha akkor negatív előjellel írtam erről a szakaszról, most pozitívan kell jeleznem: az én észrevételeimnek vagy bármi másnak köszönhetően, de érzésem szerint felújított jelzéseken és azon a kritikus, benőtt, csalános szakaszon gondozott útvonalon kelhettem át, ezért külön köszönet az ezt helyreállítóknak!!

Nagyszakácsi és Kisvid között elsősorban a lucsokkal volt gondom, többször merültem, de követhető volt a jel, míg Nemesvidig valóban néhol nehezen járható az útvonal, különösen így ősszel a Folyás-víz mentén, de mennem kellett, hát mentem.

Magamhoz mérten is jól haladtam, így Somogysimonyin át az Ormándkastélyig még bevállaltam az aszfaltos menetet, hogy holnap ennyivel rövidebb legyen a napi táv. A kisütő napban a délelőtti két elázás után egészen jól peregtek a kilométerek s bár Ormándkastélynál már nem kaptam a tavalyi futással ellentétben bélyegzőt, egy igazolóképpel kárpótoltam magam.

Szállásunk és étkezésünk a zalakarosi Art Hotelben volt, melyet ezúton is köszönünk a vezetőségnek, sokat segítettek ezzel a kulturált pihenésünkben!

Én köszönöm, a körülményekhez képest jól vagyok, nagyobb gondot inkább Gyöngyvér állapota okozott, egy vírusos fertőzés miatt az ügyeletet is meg kellett látogatnunk egy kanizsai gyógyszertár látogatással egybekötve, bízunk benne, hogy erős szervezete, akarata és a segítség hatására hamar egyenesbe kerül ő is!

Holnap? Elköszönünk a gyönyörű Zselictől és megkezdjük a szintén nem utolsó szépségű Dél-Zala becserkészését!

Szarvas Mátyás

Nemesvid végén

Ormándpusztát elhagyva

Igazolókép az Ormándkastélynál

33. nap - október 24.: Abaliget vá. – Szenna

35. nap - október 26.: Nemesvid – Valkonya