Köszönto/Nyitólap

A médiának

Körösök Völgye Turista Egyesület

Kapcsolat

11. nap - október 2.: Mátraszentistván – Szarvaskő

(55,7 km, 2.170 méter szintkülönbség)

"Egy olyan csapattal, amelyet csak te akartál, nem jutsz messzire."

Sziasztok!

A 11. nap. Haladunk, haladunk. Napról-napra keményebb a kihívás az extrém sorozat-szintkülönbségnek és terhelésnek köszönhetően. Egyre nehezebben megy az ébredés, a felkelés, az elindulás.

Ma reggel Galyatetőig Mátraszentistvántól alig bírtam összerakni magam, mondhatom úgy is: gyenge voltam, nem volt erőm, nem esett jól a futás. Este próbáltam normálisan enni, de hiába, a fáradtságtól nem ment, nyilván ez is visszaütött. Mindenesetre Galyatetőn igyekeztem pótolni az esti kalória bevitel veszteséget, hogy aztán újult erővel vessem bele magam a futásba. Nyírjesig erős lejtőn, de fantasztikusan szép és tiszta időben haladtam, aztán egy hosszú, kemény kapaszkodó vezetett a Vörösmarty-turistaházhoz. Innen még két km volt Mátraháza, a buszállomás, ahol még egyszer feltöltöttem az energia tartalékaimat és nekiveselkedtem a déli sípálya aljáig vezető meredeknek, hogy aztán felküzdjem magam Magyarország tetejére, a Kékestető 1015 m magas csúcsára.

Kilenc óra volt a felérkezés pillanatában és ez fontos  állomása volt az egész futásnak, hiszen ennél már csak alacsonyabban fogok futni.

Némi táplálkozás után megkezdtem az ereszkedést Sirokra, közben megejtettem a Hármashatár- erdészháznál egy bélyegzést, majd tovább hepehupáztam lefelé. Érdekes ez az út: bár látszólag lefelé haladunk, rengeteget kell keményen felfelé kapaszkodni. Ez lelkileg is fárasztó. Sirokon dél körül voltunk, bélyegzés a Hunor étteremben Szoboszlai Tibiéknél, egy kép odafönt a vár alatt, s aztán irány Rozsnak-puszta. Itt elég elhanyagolt a bélyegzős fa környéke, nem úgy a mellette lévő erdészházé.

Az innen Szarvaskőig vezető út már nagyon hosszúnak tűnt, különösen a Szarvaskő előtti  4-5 km-es kitartóan emelkedő dózer út miatt. Őszinte legyek? Számoltam a perceket, métereket amíg a falu fölött végre  összetalálkozhattam Honfi Gáborral  és Kovács Ádámmal a tájékozódási futás két jeles egri képviselőjével. Velük együtt futottam le az utolsó kilométereket, így érkeztünk meg délután 16.00 –kor Szarvaskő központjába, ahol Habis László Eger polgármestere,Kovács Géza az Egri Városi Sportiskola igazgatója, Dr. Zsirai Sándor az Öko Park vezetője és az egri sajtó és média képviselői fogadtak minket. Itt egy kis beszélgetés következett, majd ezután szálláshelyünkre a Hotel Eger Park-ba mentünk, ahol ezt az éjszakát töltöttük. Ezúton is köszönjük a kifogástalan szállást és étkezést Harmati Péter igazgató úrnak. Este Ujj Krisztina masszőrnek köszönhetően felfrissülhettem, regenerálódhattam. Ezúton is köszönet érte!!!

Nagyon nehéz nap volt, melyet egy újabb kemény nap követ.

Szarvas Mátyás

Habis László egri polgármesterrel

Kovács Gézával, az Egri Városi Sportiskola igazgatójával

Meleg fogadtatás Szarvaskőn

10. nap - október 1.: Cserhátsurány – Mátraszentistván

12. nap - október 3.: Szarvaskő – Putnok