Köszönto/Nyitólap

A futás céljai

Szarvas Mátyás
A futás útvonala
A 2008-as futás

Beszámolók az útról

Az út összegzése

A médiának

Körösök Völgye Turista Egyesület

Kapcsolat

 

 

 

30. nap - október 21.: Ósükösd – Szekszárd

(50,4 km, 30 méter szintkülönbség)

 

"A teljesítőképesség határát csak az képes átlépni, aki az apró lépések útját választja. "

 

Sziasztok!

Vannak pszichológiailag fontos pillanatai egy ilyen extrém vállalkozásnak. Nos, a mai nap egy ilyen nap, hiszen ha a számmisztikát nézzük, rengeteget segített azt kimondani a nap végén: ez volt a harmincadik nap és túl vagyunk több mint ezerhétszáz kilométeren, a végére értünk az Alföldi kéktúra 800 km-ének s akárcsak tavaly, idén is sikerült tizennégy nap alatt végigfutni.

A különbség annyi volt a tavalyi évhez képest, hogy ezúttal két nappal hamarabb voltunk itt Szekszárdon, ami viszont nem elhanyagolható. A holnapi naptól kezdve teljesen ugyanaz a leosztás, mint az elmúlt évben, azzal a nem kis különbséggel, hogy két nappal hamarabb vagyunk ugyanazon a helyen, ráadásul sokkal drasztikusabb időjárási körülmények és terepviszonyok közepette. Érzem.

Mint ahogyan azt is, hogy néhányan az utat figyelemmel kísérők közül türelmetlenebbek és ok nélkül kritikusabbak velünk szemben a beszámolók, a képek időbeni megjelenését, felkerülését illetőleg. Kérlek benneteket, egyet értsetek meg: iszonyatos fizikai igénybevétel után próbálok jómagam és a körülöttem dolgozó szűk kis csapat is megfelelni az elvárásaitoknak. Nekem beérkezés után a pihenésnek kellene következnie, ehelyett a helyiekkel való természetes protokoll után jön a beszámoló írása, a képek átnevezése ahelyett, hogy a fürdőben állnék és utána pihennék egyet, míg a kísérőim néha elkeseredett küzdelmet vívnak a technika ama vívmányával, amit számítógépnek neveznek és magával a jelerősséggel, hogy a napi képek másnapra fent legyenek a honlapon.

Jelzem: ez nem a Kanári-szigetek, ahová nyaralni indultunk és mindent készen kapunk. A jó szándék megvan bennünk, a technikával időnként nem tudunk mit kezdeni. Ráadásul mi is fáradunk, hiszen emberek vagyunk.

Szóval: 30. nap. Ami a homokon segítség volt, az itt hátráltató tényező, de erről mindjárt néhány mondat. Hat óra után néhány perccel már Ósükösd mellett, a Duna gátján álltam, hogyha sötétben is, de nekilóduljak a bevezető bő tíz km-nek, hogy mire kivilágosodik, a bajai Duna hídnál legyünk.

Komoly szembe széllel küzdöttem, de haladtam, úgyhogy mire kivilágosodott, megérkeztünk a felújítás alatt álló hídhoz. Az átkelés sem embernek, sem autónak nem volt egyszerű, de mégiscsak eljutottunk a Duna-Dráva Nemzeti Park Gemenci tájegységének a bejáratához, ahonnan irtózatos sárban folytattam egy kis kaja után a futást. A Vén-Duna, majd a Cserta-Duna környékén sok élvezet nem volt a kilométerekben s ez egészen addig eltartott, amíg ki nem jutottam Lassi után a gátra.

Lassi előtt már vártak az operatőrök, készítettünk néhány klassz felvételt, majd az aszfaltos gáton Kisgyuszkóval hamar a Lankóci Vízügyi Múzeumnál voltunk, ahol bélyegeztünk.

Innen egy jó tíz km-es gáttető, aszfalt következett a Keselyűsi Csárdáig, ahol cipőt váltottam és Kisgyuszkóval folytattam a futást Bárányfokig, immár terepen. Itt sajnos nem tudtunk bélyegezni, a kiírás mindennél többet elárult: „magánterület”…

Józsefpusztán keresztül a tavalyi év után kíváncsian futottunk az épülő M6-os felé, ahol most még át tudtunk menni, ám megtudtuk, hogy legkésőbb március környékén átadják és kerítéssel lezárják a pályát, így újabb „turistabarát” megoldás várat majd magára. Gondolom, az MTSZ és az illetékes megyei szövetség tud a problémáról és már gondolkodik a megoldáson, amely reményeim szerint nem az lesz, hogy a volt Kendergyártól nyílegyenesen aszfalton fogják bevezetni a jelet Szekszárdra…

Kettő óra volt, amikor Kisgyuszkóval, aki közel tizenöt km-t futott ma velem, megérkeztünk a Rockenbauer Pál kopjafához a szekszárdi vasútállomásnál. Egy rövid riport és már a mai szálláshelyünkön is voltunk, amely a tavalyi évhez hasonlóan a Bottyán-hegyen a Sárosdi Pince volt, melyet ezúton is szeretnénk megköszönni szállásadóinknak illetve az étkezésünket az Arany Kulacs Étteremnek.

Holnap újra szintek következnek a Szekszárdi-dombságban és a Geresdi-dombvidéken, ismét át kell állni a lábak másfajta terhelésére. Fáradt vagyok, de jól vagyok!

Szarvas Mátyás

 

Nyolc km-rel a rajt után a Duna gátján

 

Kisgyuszkóval a bajai Duna hídon

 

A Vén - Duna mentén

 

Gemenci pillanat

 

A Cserta - Duna hídján

 

A gemenci kisvasút vágánya mellett

 

Lassi megállónál

 

A csapat a gáton

 

A Lankóci Vízügyi Múzeumnál

 

Kisgyuszkóval a Keselyűsi Csárdánál

 

Kisgyuszkóval Keselyűs és Bárányfok között

 

A gemenci erdőben

 

Bárányfok előtt

 

Igazolókép Bárányfoknál

 

Kopjafa ugyanott

 

Józsefpuszta előtt

 

Az egyik utolsó átkelés az épülő M6-oson

 

Szekszárd központjában

 

Riport a Rockenbauer - kopjafánál

 

A Sárosdi Pincében

 

Hordók, palackok között

 

 

29. nap - október 20.: Kunfehértó – Ósükösd

31. nap - október 22.: Szekszárd – Óbánya

 

 

 


Balogh és Balogh Reklámiroda

Szuperinfó,
Eger

Garamond Kiadványszerkesztő Stúdió,
Eger

Oil Német Kúthálózat, Eger

Sass Patika, Andornaktálya

Máthé Patika,
Tiszanána

Hubertus Erdei Iskola,
Kab-hegy

ÖregPrés Fogadó,
Mór

Tarján Vendégház,
Tarján

Tóparti Vendégház, Nőtincs

Vendégház,
Cserhátsurány

3Patak Panzió, Mátraszentistván

Polgármesteri Hivatal Vendégháza,
Putnok

Tengerszem Hotel,
Jósvafő

Bogáthy-kúria,
Nyírbogát

Móló Panzió és Étterem, Berettyóújfalu

Mózes Vendégház, Ópusztaszer

Csíkos István vállalkozó, Ruzsa

Turistaház,
Ósükösd

Sárosdi Pince,
Szekszárd

Centrál Hotel,
Nagykanizsa

Göcsej Szíve Vendégház, Kustánszeg

Malom Panzió és Étterem, Bajánsenye

Sibrik Kastély Hotel, Bozsok

Danubius Health Spa Resort,
Sárvár

Hotel Kapitány,
Sümeg

Sziget Panzió,
Tarján

Cserkészpark,
Csobánka

Lippai Beáta,
Kemecse

Jeskó Panzió,
Zirc

Palace Hotel,
Hévíz

Sziszi - Szita,
Békéscsaba

Speedy Kerékpárbolt
Balázs Imre,
Békéscsaba