Köszönto/Nyitólap

A futás céljai

Szarvas Mátyás
A futás útvonala
A 2008-as futás

Beszámolók az útról

Az út összegzése

A médiának

Körösök Völgye Turista Egyesület

Kapcsolat

 

 

 

18. nap - október 9.: Kisvárda – István-tanya (Nyírbogát)

(59,8 km, 60 méter szintkülönbség)

 

"A felismerések sorában a tett az első lépés."

 

Sziasztok!

Huh! Ez kemény nap volt. Aszfalt, homok, aszfalt, homok, aszfalt, homok…Ez a két dolog váltogatta egymást végig a nap folyamán, erre kellett felkészíteni magamat az este és a hajnal folyamán.

Az Anarcsig Kisvárdáról vezető út kimondottan kellemetlen a forgalom, a kipufogógáz miatt, Anarcstól már egy fokkal élvezhetőbb.

Az első km-ek után úgy éreztem, megfulladok a hosszú ruhákban, meg kellett állnom és teljesen át kellett öltöznöm, hogy minél kevesebb fölösleges folyadékveszteséggel tudjak továbbhaladni.

Érdekes volt ez, mert egyébként kimondottan hűvös volt, mégis nagyon párásnak éreztem a levegőt, mintha már a közelgő időjárás-változás előszelét lehetett volna érezni.

A szabolcsi részen, egészen úgy Kántorjánosiig, Nyírderzsig, a településeken kívül hihetetlenül gyenge a kék jelzés, GPS nélkül szinte lehetetlen lenne normálisan tájékozódni. Bezzeg a településeken belül csak úgy sorjáznak a jelek… Komolytalan. Tudom, hogy az akácosok nem a legalkalmasabbak a tartós jelfestésre, de ez nem magyarázat a jelenlegi állapotra… Valamire annak idején felvették azokat a pénzeket, amelyekből célirányosan ezeket a feladatokat kellett volna megoldani.

A homok és az aszfalt váltakozása egyre komolyabb erőpróba elé állított, nem volt könnyű újra és újra nekirugaszkodni a változó talajnak. Néha komolytalan beszólásokkal, máskor száguldozó autókkal kellett megvívnom, így érkeztem el Nyírderzsbe, ahol egy fontos állomásához érkeztünk a futásnak: elértük az 1.000. kilométerét a vállalkozásnak, amely lelkileg is fontos mérföldkő volt.

Nyírbátorban már egészen meleg volt, a fatemplomnál egy rövid időre megálltunk, aztán megtettem az utolsó nekirugaszkodást a mai célba vezető egyre mélyebb, homokos úton. Egy kicsit elszámoltuk magunkat, mert a táv jóval több volt István-tanyáig, mint amennyit mi gondoltunk: legalább öt km-rel hosszabb volt a táv. Ugyan bő egy óra alatt odaértem, ám nekem egy örökkévalóságnak tűnt így a nap végén. A homok egyre kíméletlenebb lett, sokkal inkább emlékeztetett már futóhomokra, melyen minden lépésért külön meg kellett küzdenem.

Alaposan kifáradt mindkét combom a végére, remélem, ennek különösebb kihatása nem lesz a holnapi, szintén nem rövid napra…

Szarvas Mátyás

 

Anarcsra érkezve

 

Anarcs után

 

Nyírkarász és Rohod között

 

A vajai víztároló mellett

 

A víztárolónál

 

Kántorjánosi ( keksz és ténisz...)

 

Kántorjánosit elhagyva

 

Nyírderzs - riport az 1000. km-nél

 

Nyírderzs - a boltos nénik

 

Nyírbátor határában

 

Nyírbátor fatemplom

 

Nyírbátor végén

 

A nyírbátori kúriánál ( szálláshelyünk, a Bogáthy kúria )

 

 

17. nap - október 8.: Sátoraljaújhely – Kisvárda

19. nap - október 10.: István-tanya (Nyírbogát) – Bánk

 

 


Balogh és Balogh Reklámiroda

Szuperinfó,
Eger

Garamond Kiadványszerkesztő Stúdió,
Eger

Oil Német Kúthálózat, Eger

Sass Patika, Andornaktálya

Máthé Patika,
Tiszanána

Hubertus Erdei Iskola,
Kab-hegy

ÖregPrés Fogadó,
Mór

Tarján Vendégház,
Tarján

Tóparti Vendégház, Nőtincs

Vendégház,
Cserhátsurány

3Patak Panzió, Mátraszentistván

Polgármesteri Hivatal Vendégháza,
Putnok

Tengerszem Hotel,
Jósvafő

Bogáthy-kúria,
Nyírbogát

Móló Panzió és Étterem, Berettyóújfalu

Mózes Vendégház, Ópusztaszer

Csíkos István vállalkozó, Ruzsa

Turistaház,
Ósükösd

Sárosdi Pince,
Szekszárd

Centrál Hotel,
Nagykanizsa

Göcsej Szíve Vendégház, Kustánszeg

Malom Panzió és Étterem, Bajánsenye

Sibrik Kastély Hotel, Bozsok

Danubius Health Spa Resort,
Sárvár

Hotel Kapitány,
Sümeg

Sziget Panzió,
Tarján

Cserkészpark,
Csobánka

Lippai Beáta,
Kemecse

Jeskó Panzió,
Zirc

Palace Hotel,
Hévíz

Sziszi - Szita,
Békéscsaba

Speedy Kerékpárbolt
Balázs Imre,
Békéscsaba