Köszönto/Nyitólap

A médiának

Körösök Völgye Turista Egyesület

Kapcsolat

8. nap - szeptember 29.: Kisinóci th. – Felsőpetény

(54,8 km, 2.210 méter szintkülönbség)

"Ha a munkát kényszerűségből végezzük, duplájára nő a sikertelenség veszélye."

Sziasztok!!

Fantasztikus szállásunk volt tegnap este, ezúton is köszönjük Gyöngynek a rengeteg szervezést, előkészítést, probléma esetén az azonnali reagálást, ez rendkívül nyugodt hátteret biztosít ahhoz, hogy valóban csak a munkára, a futásra tudjunk összpontosítani.

Már pirkadat előtt, szűk hat órakor a Kisinóci-turistaháznál voltunk, hogy elstartoljak az első komoly börzsönyi szintes napnak. Egy vidám hajnali csapatkép után Csanya ledes szentjánosbogara segítségével vágtam neki a  Nagy-Hideg-hegyre (865 m) vezető nagyon durva és hosszú emelkedőnek. Bár hűvös volt, ömlött a víz rólam, mire negyed nyolcra felértem az ország legmagasabban fekvő turistaházához, ahol szomorúan tapasztaltam, hogy nem tudok bejutni, így a bélyegzés helyett igazolóképet kellett készítenem. Átfázva folytattam a kapaszkodást a Börzsöny legmagasabb pontjára, a 936 m magas Csóványosra, ahová nyolc órakor érkeztem fel. Üvöltött a szél a torony tetején, ezért az egy-két kép elkészítése sem volt kis feladat.

Innen hosszú ereszkedés kezdődött Nógrádig, ahová tíz óra után érkeztem meg, kímélve a fájós sarkamat. Bélyegzés a vasútállomáson, aztán egy kicsit lankásabb tájakon evickéltem el Magyarkúton és Szendehelyen át Katalinpusztáig, ahol az operatőrökkel egy hosszabb kitérőt tettünk a korábbi kék, jelenleg piros útvonal ama pontjáig, ahol az általam, általunk nagyon tisztelt Rockenbauer Pál 1987 novemberében elhunyt. Itt egy hosszabb forgatás erejéig megálltunk és csak ezután folytattam az utamat a kéken a következő kőkemény kapaszkodón a Cserhát legmagasabb pontjára, a Naszály 655 m magas csúcsára. Nem fáztam…

A Török-réten át, az Agárdi úton hosszú ereszkedés vette kezdetét Ősagárdig, ahol a fiatal telepítésű fás részen a jelek bizonyossága még mindig némi kívánnivalót hagy maga után. Folyamatosan váltam egyre fáradtabbá, a koncentrációm is ezzel egyenes arányban csökkent, de a csapattal való ősagárdi találkozás még egyszer erőt öntött belém, így az utolsó, nem túl izgalmas, szűk hat km-es szakasz Felsőpetényig már kezelhetővé vált.

Negyed négyre voltam a mai nap céljában Felsőpetényben, ahonnan gyorsan átmentünk Nőtincsre, a hely önkormányzat vendégházába, amely szintén egy remek szállás a tóparton.

Szó szerint elfáradtam, de ez az út negyedéhez közelítve talán érthető és elfogadható. Bízom benne, hogy a holnapi kemény cserháti szakasz előtt megfelelően tudok majd este és éjszaka regenerálódni. A kérdés továbbra is a sarkam, amely egyelőre azért állja próbát.

Szarvas Mátyás

Rajt előtt a Kisinóci-turistaháznál

Az ország legmagasabban fekvő turistaházánál ( Nagy-Hideg-hegy)

A Csóványos alatt

A Börzsöny tetején

Panoráma a toronyból ( 936 m )

A Foltán-keresztnél

Az emléktáblánál

Riport a kopjafánál

A Naszály csúcsára tartva

A Naszály tetején ( 655 m )

A Naszályról lefelé tartva

Ősagárdra érkezve

Ősagárd után

Felsőpetény látképe

7. nap - szeptember 28.: Pilisszentkereszt – Kisinóci th

9. nap - szeptember 30.: Felsőpetény – Cserhátsurány